dinsdag 23 september 2008

BLIKVOER!


Soms heb je weinig tijd, en moet je de armzalige maaltijd in elkaar flansen met iets uit de diepvries of voorraadkast.

Die staat immers vol met allerhande zaken waaraan ik geen weerstand kon bieden tijdens mijn strooptochten door winkeltjes en (buitenlandse) supermarkten.
Zo ging het ook vandaag: Ik had 4 mooie plakken bloedworst die toch wel op moesten. Er lagen nog wat appeltjes op de schaal. In de diepvries lag nog een verloren boterbrioche waarvan ik precies wist wat ik ermee zou gaan doen toen ik hem kocht (iets van paneermeel voor een bepaald gerecht, maar wat ook weer?)

En oh wonder, wie wat bewaart die heeft wat: een fijn blikje foie gras de canard uit Frankrijk.
De bloedworst werd gebakken, de appels in partjes gesneden, gebakken en licht gecaramelliseerd, het briochebrood werd even geroosterd, en bovenop de bloedworst kwam een mooie plak foie gras.

We dronken er een glas Sauternes bij.

De cholesterolmeter werd vandaag even uitgeschakeld en het leven was mooi.

Geen opmerkingen: